zondag 21 september 2008

Bovenstaand ziet u de eerste onderzoeken naar actieve houdingen van figuren.
Bij de bovenste rij figuren had ik eerst moeite om het houterige eruit te krijgen, en om er voor te zorgen dat je tegen het figuur op kijkt.
Bij het onderste figuur had ik moeite met de ietswat gebukte houding en de stand van het lichaam. Ik heb er daarom meerdere schetsen van gemaakt.

Hierboven nog twee schetsen van figuren. Ik heb moeite met personen vanuit een zij-aanzicht.
Hiervoor heb ik een schets uit de reader bekeken en geschetst ( zie schets 1 van de onderstaande afbeelding ).

Op deze afbeelding zijn meerder poses te zien. De eerste schets is een onderzoek naar het zij-aanzicht van een schedel. De rest van de foto's zijn schetsen van personen uit de neckerman.
De tweede schets lukte niet helemaal, de derde schets vind ik persoonlijk wel mooi gelukt. Daar begint het houterige te verdwijnen, en is de pose al iets beter.

Geen opmerkingen: